Toată lumea știe sau a auzit de Facebook Ads. Dar cum rămâne cu Pinterest Ads? Cum se compară și ar trebui să folosești Pinterest ca fotograf de nuntă?

Am creat aceeași reclamă pe ambele platforme pentru a vedea care dintre ele este mai bună pentru fotografii de nuntă. Te interesează doar rezultatele/cifrele? Click aici pentru a le vedea.

Reclama a fost creată pentru a aduce mai multe cupluri pe pagina de listare a fotografilor de pe Planify.ro (poți să te înscrii dacă nu ai făcut-o deja).

Facebook Ads

Facebook Ads (alături de Instagram) este cea mai mare platformă de reclame. Facebook are 2,2 miliarde de persoane care pot fi atinse prin intermediul reclamelor. Dintre aceste persoane, 44% sunt femei și 56% sunt bărbați. Instagram are 1,22 miliarde de persoane, din care 49,2% sunt femei și 50,8% sunt bărbați.

Pinterest Ads

Pe de altă parte, Pinterest are aproximativ 200 de milioane de persoane care pot fi atinse prin intermediul reclamelor. Dintre aceștia, 77,1% sunt femei și 14,5% sunt bărbați (restul de 8,5% este necunoscut).

Comparație

Facebook este o platforma de tip "profile targeting" - utilizează profilul (vârstă, sex, etc.) și activitatea anterioară (like-uri la pagini, comentarii, etc.) ca indicator al interesului actual.

De cealaltă parte a spectrului, se află Google Ads. Ei folosesc "behaviour targeting" - cineva vede o reclama pe baza căutării în timp real.

Pinterest este mai degrabă o abordare hibridă. Are "profile targeting" (bazată pe save-uri si activitate anterioară), dar și "behaviour targeting" (bazată pe căutare).

Reclama

Am încercat să facem lucrurile cât mai asemănătoare, dar există totuși diferențe între platforme care nu permit o comparație exactă unu la unu.

Mai jos avem toate setările reclamelor, pentru a putea vedea exact diferențele:

Facebook Ads
Pinterest Ads
Budget
300RON
Budget
300RON
Campaign Type
Traffic
Campaign Type
Consideration (formerly traffic)
Audience
Romania, 18-39, Femei
Audience
Romania, 18-34, Femei
Targeting
Engagement ring or Marriage proposal, Newly-engaged (6 months), Newly engaged (1 year) or Newly engaged (3 months)
Targeting (interests)
Engagement Inspiration, Wedding Ceremony Decor, Engagement Party, Wedding Reception, Engagement Rings, Pre-wedding Photoshoot, Wedding Photos, Wedding Timeline, Outdoor Wedding
Facebook Ads
Budget
300RON
Campaign Type
Traffic
Audience
Romania, 18-39, Femei
Targeting
Engagement ring or Marriage proposal, Newly-engaged (6 months), Newly engaged (1 year) or Newly engaged (3 months)
Pinterest Ads
Budget
300RON
Campaign Type
Consideration (formerly traffic)
Audience
Romania, 18-34, Femei
Targeting
Engagement Inspiration, Wedding Ceremony Decor, Engagement Party, Wedding Reception, Engagement Rings, Pre-wedding Photoshoot, Wedding Photos, Wedding Timeline, Outdoor Wedding

Imaginile folosite

Pe Facebook și Instagram, am folosit această imagine landscape:

Pe Pinterest, am folosit această imagine portrait:

Rezultate

Platformă Impressions Reach Clicks Saves
Facebook 63,708 44,479 387 n/a
Pinterest 64,846 48,303 495 109

(scroll la tabel pe mobil)

Concluzie

Din rezultate, putem observa că am obținut cu 108 mai multe click-uri pe Pinterest. De asemenea, am obținut 109 saves pentru care nu există alternativă pe Facebook.

Este greu să tragem o concluzie clară cu privire la care platformă este mai bună, deoarece, așa cum am menționat la început, Facebook și Pinterest au destul de multe diferențe. Însă un lucru este sigur — Pinterest este subutilizat și cu siguranță merită încercat.

Reclamele sunt un mod bun de a găsi clienți noi, dar nu sunt la fel de "cost-effective" precum recomandările de la clienții anteriori. Vrei să primești mai multe recomandări? Încearcă galeria noastră pentru a livra fotografiile. (aceasta este o reclamă evidentă pentru serviciul oferit de noi 😂)